12 najbolj zdravih živil in kako jih jesti – 1. del

Zdrava prehrana ima veliko pozitivnih vplivov na naše življenje, na telo in duha. S tem ne mislimo, da morate ves čas, 24 ur na dan jesti brokoli in ohrovt. Veliko je živil, ki so zdrava in okusna (se opravičujemo tistim, ki jim je brokoli okusen). Zaradi zdravega načina prehranjevanja se počutimo dobro, ko se počutimo dobro se proizvajajo hormoni sreče in zaradi hormonov sreče smo bolj produktivni. Seveda osrečuje tudi sladoled z okusom slane karamele, vendar pa na naš telo nima dolgotrajnega pozitivnega efekta (kar ne pomeni, da ga ne smemo jesti, pazimo le na količine).

Za vas smo pripravili seznam 12 najbolj zdravih živil, ki bodo vašemu telesu dala vso potrebno energijo, vitamine in minerale.

1. AVOKADO

Avokado je v modi. Jajčka z avokadom, piščanec z avokadom, solata z avokadom, smuti z avokadom, avokado z avokadom?! Če boste zaužili samo en avokado na teden, boste s tem dobili vse potrebne nenasičene maščobne kisline (15g na 100g), vitamin B6 in C ter folat. Avokado je zelo hranilen, vsebuje pa 160 kalorij na 100g.

Naš nasvet: najboljši je narezan na rezine s soljo in poprom, na popečenem toastu. Kdor ne mara okusa, ga lahko vmeša v smutija z dodatkom banane, čokolade in arašidovega masla. Avokado prispeva tudi k dobri strukturi smutijev.

Smuti iz avokada
Smuti iz avokada

2. BOROVNICE IN MALINE

Je kdo omenil antioksidante? Tako je, borovnice in maline (ter nasplošno gozdni sadeži) so izredno bogati z antioksidanti, ki se borijo proti prostim radikalom in s tem opočasnjujejo staranje.
Maline vsebujejo kar 7g vlaknin na 100g sadja, medtem ko borovnice vsebujejo približno 3g vlaknin. Oboje je polno vitamina C, če zaužijemo 100g obojega na dan, smo s tem zapolnili 100% dnevno potrebo po tem vitaminu.

Naš nasvet: borovnice in maline dodamo kepici skute, to pa prelijemo z jagodnim jogurtom. Njami!

3. TEMNA ČOKOLADA

Sreča? Čokolada vsebuje celo več antioksidantov kot borovnice in maline, kaj šele drugo sadje. Dobra novica za vse čokoholike. Čokolada nas varuje pred boleznimi srca in ožilja, poleg tega pa vzpodbuja delovanje hormona sreče.
Seveda tukaj nimamo v mislih Happy Hippo Kinder čokolade (no, tudi) ampak čokolado, ki vsebuje vsaj 85% kakavovih delov.

Naš nasvet: dva koščka dnevno, razen če ste se pravkar razšli s partnerjem ali skregali s šefom, v tem primeru omejitev ni. 🙂

4. ŠPINAČA

Junak Popaj in špinača
Junak Popaj dobi svojo moč in energijo kar iz – špinače

Da je špinača dobra za moč nam je povedal (in pokazal) že Popaj. Se ga spomnite? Sicer o povezavi med Popajem in špinačo kroži zanimiva zgodba in sicer, da so znanstveniki špinači pomotoma pripisali 10-krat preveliko vrednosti železa, zato so jo zmotno ocenili kot super-hrano. Danes sicer še vedno velja za eno izmed najbolj zdravih živil na svetu, saj nam da veliko energije, vsebuje pa zelo malo kalorij, okoli 25 kalorij na 100g. Bogata je z magnezijem, kalcijem, kalijem, vitaminom B6, B9, vitaminom A, C in K ter folati. Dobra novica je, da se dobi povsod in v vseh oblikah skozi celo leto: zmrznjena, sveža, pasirana, nepasirana, …

Naš nasvet: kremna špinačna juha ali pa špinača vmešana v omleto. Jemo jo lahko tudi kot solato z jajčkom. No, ali pa jo mešamo v zeleni smuti (dodajte veliko banan, da popravite okus).

5. ČESEN

Po hranjenju ostanite doma in se ne poljubljajte. Česen že na tisočletja velja kot borec proti boleznim, kot uničevalec bakterij in virusov, znižuje holesterol in krvni pritisk in ima protivnetne učinke. Bogat je z magnezijem, vitamonom B6 in vitaminom C. 100g česna ima sicer ima 42 kalorij (kdo sploh lahko pojedel 100g česna?)

Naš nasvet: kje drugje kot v tržaški omaki, ali pa česnova juha.

6. MANDLJI (in drugi oreščki)

Oreščki vas priskrbijo z vso potrebno energijo. Nepogrešljivi so v smutijih ali pa kot samostojni prigrizek. Oreški veljajo za eno izmed najbolj hranljivih živil, vendar pozor, so zelo kalorični in dovolj je že majhna količina. Mandlji imajo kar okoli 600 kalorij na 100g.
Če pogledamo nutritivno vrednost, so oreški bogati z maščobami (kar 50g na 100g), vlakninami in beljakovinami. Vsebujejo zelo malo količino ogljikovih hidratov. Bogati so z vitaminom E (kar okoli 40% dnevne potrebe), manganom in magnezijem.

Preostalih 6 najbolj zdravih živil pa naštejemo v naslednji objavi.